RADNO VRIJEME

utorak - subota 10.00 – 13.00 sati

blagdanom zatvoreno


za posjete izvan radnog vremena

kontaktirati 052 816 720

 

ULAZNICE
odrasli 15,00 Kn
učenici/studenti/grupe (10 i više) 10,00 kn 
djeca do 10 godina, osobe starije od 65 godina i osobe s posebnim potrebama besplatno

Vinicio Momoli

Fermento Cromatico

Muzej Grada Rovinja - Rovigno, Trg m. Tita 11, Rovinj - Rovigno (velika galerija, 1. kat)
27. ožujka 2019. - 14. travnja 2019.


Vinicio Momoli, Padova 1942., je slikar, kipar, dizajner koji je prošao kroz svijet umjetnosti u posljednjih pedeset godina odmah se uključivši na međunarodnoj razini. Na početku je prihvatio umjetničku struju minimalizma i stupio u kontakt s avangardama New Yorka i Pariza. Ipak, već na samom početku njegovo je istraživanje poprimilo osobni i originalni oblik. Njegova djela, iako utemeljena ekstremnom strogoćom i pažnjom prema planskoj fazi, gube konotaciju pravolinijskog i dozvoljavaju iskušenje s krivuljama i zaobljenijim oblicima. No, prije svega uvođenje i korištenje boja i inovativnih materijala, prijelaz iz željeza u drvo, od morta do stakla, da bi se konačno došlo do gume, označava odlučujuću točku koja je odredila umjetničku karijeru Vinicija Momolija. Guma, izrazito industrijski materijal, omogućuje lutanje u kromatskom svemiru kojeg Momoli uspijeva krotiti zahvaljujući svojoj slikarskoj osjetilnosti a istodobno je podložna preoblikovanju uz pomoć topline u djela skulpturalnog karaktera. Momoli je umjetnik koji barata materijom, spaljuje ju, ranjava ju. Ne u duhu koji je poticao poslijeratne majstore za koje je spaljivanje, deformiranje, bacanje grumenja tamnih boja na platna bila čin koji je predstavljao bol zbog golemih katastrofa i patnji koje su nedavno iskusili, žalosti koje još nisu prebrođene. Momoli grije, rastapa, modelira materiju kako bi "vidio što se događa" kako bi proučio njenu evoluciju oblika i boja. Kao suvremeni alkemičar u potrazi je za kamenom mudrosti koji stvara harmoniju i nesklad u deformacijama, koje estetski oplemenjuju mučenu materiju. Završna faza sastavljanja gumenih dijelova, izabranih prije i poslije, kao predmet intervencije, postaje gotovo rekompozicija, preuzimanje brige za ranjenu materiju. Završeni rad, često zatvoren u kućištu od pleksiglasa, zasigurno je pogodan za konceptualno čitanje, ali je istodobno i izvor estetskog užitka.



IZBOR FOTOGRAFIJA