RADNO VRIJEME

ZATVORENO ZBOG RADOVA

- posjet eventualno moguć uz prethodnu najavu na e-mail info@muzej-rovinj.hr ili na telefon 052/816-720

ULAZNICE

Škola primijenjene umjetnosti i dizajna - Zagreb;

Muzej Grada Rovinja, Trg m. Tita 11, Rovinj - Rovigno (mala galerija, desno)
11. svibnja 2009. - 5. lipnja 2009.


Pozivamo Vas na otvorenje izložbe u ponedjeljak, 11. svibnja 2009. u 20 sati. Predstaviti će se učenički radovi grafičkog odjela. Trajanje izložbe: 11. svibnja – 10. lipnja 2009. Realizacija izložbe omogućena je sredstvima Grada Rovinja i Turističke zajednice Grada Rovinja.
Individualnost unutar škole U likovnom djelu koje se odlikuje originalnošću vidjeti pripadnost školi – pritom mislim na široko shvaćeni pojam kojim se obilježavaju lokalne, regionalne te nacionalne pripadnosti - nipošto nije kontradikcija niti znak slabosti toga djela. Upravo suprotno, a što je veoma lako utvrditi čim se sjetimo najvećih stvaralaca u povijesti umjetnosti koji – iako svjetionici – jasno i nedvojbeno izranjaju kao predstavnici sredine iz koje su izrasli i unutar koje su djelovali. Individualnost dakle, nije samonikla niti ni o čemu ovisna prvotna forma. Ona je u nečemu uvijek utemeljena. Slijedeći tako karakteristike pojedinih prostora, očitovane u likovnoj produkciji (kao i u svakoj drugoj), moguće je u nekoj idealnoj potrazi upisivati sve uže krugove kojima preciziramo određene specifičnosti tih značajki. Primjerice; karakteristike hrvatske likovnosti bit će specifične u odnosu na likovnosti drugih zemalja, ali isto tako pronaći ćemo osobite svojstvenosti po kojima razlikujemo hrvatski jug i sjever. Možemo ići dalje što nas dovodi do tradicije koju je, pored ostalih, stvorila zagrebačka Škola primijenjene umjetnosti i dizajna, a unutar Škole njezin Grafički odjel. Rukopis koji Odjel prenosi na učenike ostaje negdje u potki doživljaja i rada svih koji su kroz njega prošli, pa bilo to, dapače, i u svjesnom osporavanju svega naučenog za koje se, nije nemoguće zamisliti, netko odlučio nakon okončanja školskoga razdoblja. Krasno je uočavati darovitosti i pratiti kako se razvijaju tijekom adolescentske dobi. To više nipošto nisu, u smislu nekakve infantilnosti, dječji radovi. Ali nisu ni kreacije formativno dovršenih osobnosti. Zrenje je očigledno, promjene su vidljive iz godine u godinu, dapače – zbog ubrzana rasta - i u daleko kraćim vremenskim odsječcima. Pedagozi s razvijenim senzibilitetom za takve razvojne potencijale djece – potencijale kako manualno-oblikovne tako i duhovne te spoznajno-konceptualne – u takvom okruženju doista mogu uživati. Kada je pak riječ o Grafičkom odjelu prije svega moramo istaći raznolikost disciplina koje na njemu srećemo: od temeljnog crtanja i slikanja, preko upoznavanja s pismom i tipografijom, ovladavanja šarolikom lepezom grafičkih tehnika do rješenja grafičkog dizajna i ilustracije. Odista poduka za širok raspon primjenjivosti. Međutim, unatoč spomenutoj raznolikosti, metodičko nastojanje ka svođenju percepcije na suštinu, gotovo u pravilu obogaćeno mnoštvom pomno razrađenih pojedinosti, zajednička je odlika koju u školskom procesu usvajaju njeni polaznici. Jedinstven je to spoj ovladavanja metjerskim zahtjevnostima i sustavnog usvajanja kontrolirane kreativne slobode. Spoj nerijetko oplemenjen, k tome još, i bliskošću između profesora i učenika, bliskošću koja se izgrađuje tijekom trogodišnjega boravka potonjih na Odjelu, njima tako dragom (ako je vjerovati grafitu na II. - „grafičkom“ - katu koji kaže: „Ovdje je raj“). Nikola Albaneže
Prikaži sve
Sakrij