Željeznička pruga Kanfanar-Rovinj La linea ferroviaria Canfanaro-Rovigno
Željeznička pruga Kanfanar-Rovinj dužine 21 km počela je prometovati 20. rujna 1876. godine u sklopu tadašnje Istarske državne željeznice Divača-Pula s odcjepom za Rovinj. Rovinj je uspio ishodovati prugu zbog svoje gospodarske moći. U drugoj polovici 19. stoljeća postao je uz Pulu najjači privredni centar Istre. Imao je desetak tvornica, obrt, brodogradnju, pomorstvo, trgovinu i jake javne i društvene djelatnosti. Željeznička pruga donijela je Rovinju daljnji napredak, naročito na području razvoja industrije, obrti, trgovine i turizma. Rovinjci su mogli putovati širom Europe, jer su vozili direktni vagoni u Beč. I turisti su ovamo dolazili u većem broju. Pruga je počela gubiti značaj šezdesetih godina prošlog stoljeća, zbog istrošenosti, pomanjkanja sredstava za modernizaciju i sve veće konkurencije cestovnog prometa. Modernizacijom ceste Kanfanar-Rovinj još se više razvio cestovni promet i odlučeno je da se promet ovom prugom obustavi. Zadnji vlak je prugom prošao 20. listopada 1966. Proteklo je dakle 130 godina od početka i 40 godina od završetka prometovanja ove pruge. Bilo je više inicijativa za obnovu prometa ali bez rezultata. Ta mogućnost još postoji jer je trasa pruge očuvana, a i prostorni planovi imaju rezerviran koridor za nju.
Web stranica je u procesu prilagodbe.
Zatvori